Gratulerer med dagen!


Idag feirer Norge bursdag og jeg feirer at jeg har bodd i Norge i 19 år. Snart halve livet. Jeg har med årene lært å sette stor pris på denne dagen. Den er flott, høytidelig og med den følger også en del tankfullhet. Norge har en historie som er spennende og som jeg kan for lite om. Det har jeg tenkt å gjøre noe med- fremover skal jeg lese meg litt opp på norsk historie og gleder meg til det! Har du en god bok å anbefale tar jeg gjerne imot tips! 

Gratulerer så mye med dagen, må den bli flott for alle som en. Min første 17 mai i Norge feiret jeg med å vaske leiligheten min, jeg følte ikke i det hele tatt at nasjonaldagen var for meg. Jeg hadde ikke noen tilhørighet. Men med årene kom språket, kulturen og samhørigheten med de norske vennene og jeg følte mer og mer tilhørighet. I studieårene i Haugesund gikk jeg stolt i tog sammen med kullingene mine og ignorerte kommentarene jeg fikk om hvorfor jeg gikk i tog, jeg var jo ikke norsk. 

Idag sender jeg guttene mine i barnetog og gleder meg til å se dem gå og synge og vifte med flagg. Jeg skal rope og plystre og gjøre dem ekstra flau over den litt galne svenske norske mammaen sin! 

Ha en fin dag alle! Vi duker opp med linduk fra svigermor og blomster fra hagen 🇳🇴🇳🇴




Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Appeller, minner og om å gjøre en forskjell

Jeg savner deg Mormor

Forskjell mellom Høyre og Ap- deler Dag Mossige sin kronikk om viktige forskjeller!